Catalyst Global Conference 2018

Catalyst Conferentie 2018

Gepubliceerd op 9 nov. 2018 door Esther Daniel

Van 4 tot en met 8 november 2018 kwamen de leden van het Catalyst Network in Zuid-Afrika samen om de 30ste verjaardag van Catalyst Global te vieren. De conferentie bracht meer dan 45 van 's werelds beste teambuilding bedrijven samen die 60 landen vertegenwoordigen. Gelegen in het Pilanesberg National Park, op de hellingen van een twee miljard jaar oude vulkaan, en de thuisbasis van Afrika's 'Big Five' dieren, bleek Kwa Maritane Bush Lodge de perfecte locatie voor een conferentie rondom het thema Evolutie.

De conferentie begon met een hilarische conferentie tablet-based Quickfire quiz, die de kennis van teambuilding professionals wat betreft de geschiedenis van de teambuilding industrie testte en hen aanmoedigde om te kijken naar de toekomst van de werkpraktijk en de rol van de teambuilding industrie binnen die toekomst.

Inleidende spreker Quinton Coeteze gebruikte boeiende verhalen uit de Afrikaanse wildernis om het natuurlijke potentieel van de mens te illustreren. Quinton moedigde de deelnemers aan om na te denken over de correlatie tussen het succes van hun bedrijf en hun vermogen om elke kans te herkennen, te grijpen en te benutten. Naast financieel succes werd vastgesteld dat het brengen van blijvende echte verandering voor individuen en organisaties de maatstaf is voor het succes van ondernemers in de teamontwikkelingsindustrie.

Gamification en technologie zullen een steeds belangrijkere rol gaan spelen in het ervaringsleren.

Vier nieuwe, op technologie gebaseerde teambuilding programma's werden onthuld. The Infinite Loop, waarin teams met een VR-headset werken om een tiener die vastzit in een virtuele wereld te bevrijden, is gebaseerd op de principes van strakke managementpraktijken en het concept van continue verbetering. Het is nu wereldwijd beschikbaar en zal naar verwachting in 2019 het best verkopende product van Catalyst worden.

Andere technologische producten die op de conferentie werden gepresenteerd waren onder andere Outbreak, Escape the Island en Red Alert. Elk heeft een uniek thema, en hoewel ze allemaal een gemeenschappelijke rode draad van probleemoplossing en tijdmanagement delen, richten ze zich op verschillende aspecten van teamontwikkeling.

Een groeiende hyperconnectiviteit brengt de behoefte aan meer persoonlijke sociale connecties met zich mee.

Lubo Tomko, van Extra Ordinary in Slowakije, betrok iedereen actief bij een krachtige en emotionele sessie over verbinden.

Het teamontwikkelingsprogramma met de toepasselijke naam, Integrity, werd gelanceerd. Integrity kijkt naar het naleven van waarden in plaats van ze te belijden, en het belang om ze te identificeren en te kiezen wat juist is boven wat snel, leuk of gemakkelijk is bij het vormen van sterke verbindingen.

De Sloveense culturele ambassadeur en keynote spreker Miha Pogacnik nam de conferentiedeelnemers vervolgens met zijn viool mee op een muzikale leerreis. Hij daagde de mensen uit om na te denken over betrokkenheid, motivatie, creativiteit en uitmuntende prestaties.

De teamontwikkelingsindustrie is geïdentificeerd als een sector die een belangrijke rol heeft in de betrokkenheid en het welzijn van de werknemers.

Om de focus en mindfulness naar de conferentiesessies te brengen werden de deelnemers getrakteerd op de herlancering van het populaire Mindfulness-programma van Catalyst, Meditainment, dat in samenwerking met WellMind Media is herontwikkeld.

Keynote spreker Fabio Tognetti daagde vervolgens mensen uit om na te denken. Hij wilde de deelnemers inspireren om nieuwe manieren te vinden om te communiceren, te onderhandelen en emoties onder controle te houden voor meer effectiviteit en geluk in het leven. Fabio is de oprichter van de Italiaanse Emotional Training Academy.

Een ander belangrijk thema van de conferentie, en voortdurende focus voor het Catalyst-netwerk, is Giving. Catalyst Network werd bekroond met een prijs voor de meeste Impacts van het wereldwijde initiatief Buy1GIVE1 voor hun collectieve bijdrage aan mensen en gemeenschappen in nood.

Het geven aan een goed doel leidt voor de gever tot de grootste geluksgevoelens wanneer het geven sociale verbinding bevordert.

Op de conferentie zijn diverse nieuwe MVO teambuilding activiteiten van start gegaan. Tijdens Sole Responsibility, brengen de deelnemers teamvaardigheden in de praktijk terwijl ze 3-dimensionale kunst maken van gerecyclede teenslippers. Catalyst werkt samen met Ocean Sole, die elk jaar 500.000 teenslippers van de Keniaanse stranden haalt om dit programma te realiseren.

De conferentie sloot af met teambuilding activiteit Rags to Riches. De deelnemers maakten een gigantisch kunstwerk van hun ongewenste kleding, waarvan de opbrengst naar goede doelen in Zuid-Afrika gaat.

"Ik ben er trots op deel uit te maken van deze gemeenschap. Een verbazingwekkend goed geïnformeerde, cultureel diverse groep mensen met een gemeenschappelijk doel. Ik ga hier weg de positieve impact meenemend die onze industrie kan hebben op individuen en bedrijven wereldwijd." Catalyst Global CEO, Guy Baker.
Ons werk is geëvolueerd van het organiseren van evenementen die teambuilding bevorderen (iets wat een feel-good factor creëert en een "fijn om te hebben"), naar het zijn van agenten van verandering en het faciliteren van teamontwikkeling (essentieel in de huidige zakenwereld voor groei, welvaart en welzijn van werknemers). De conferentie bevestigde dat we onze voorsprong en onze relevantie behouden en dat de vraag naar onze producten en diensten exponentieel zal blijven groeien. De toekomst is opwindend! Gerry Skerritt, Dream Team South Africa.

Esther Daniel

Hoofd Partner Engagement Strategy bij Catalyst Global

Zorgen voor organisatorische effectiviteit door middel van netwerkparticipatie strategieën.

Al Het Netwerk Nieuws