Co-op richt zich op hun cultuur, visie & waarden

Gepubliceerd op 9 aug. 2014

De Co-op was voornemens om voor alle medewerkers in hun financiële sector een roadshow te organiseren - het doel was hun nieuwe slogan te lanceren en hun waarden en doelstellingen te accenturen.

Het formaat

Het formaat voor de roadshow was een dagprogramma met een ochtendagenda die zich zou concentreren op de belangrijkste kernboodschappen van het bedrijf en een middagprogramma met een teambuilding evenement waarin netwerken, effectieve communicatie, informatie delen, bijdragen en samenwerken aan het gemeenschappelijke doel zou worden benadrukt. Het teambuilding evenement waarvoor gekozen werd was The Big Picture. Met Co-op's opdracht in gedachten ontwierpen onze kunstenaars met precisie en creativiteit zes afbeeldingen, in de stijl van verschillende kunstenaars, terwijl met thema's de belangrijkste boodschappen, beelden en het merk van de cliënt werd uitgewerkt. Gedurende de periode vanaf maart tot en met september woonden circa 8000 mensen dit eendaagse programma bij. Het programma werd vier dagen per week gehouden met deelnemersaantallen van tachtig tot honderd per elk evenement.

V&A

(Alle vragen beantwoord door Co-op)

De eerste briefing - Wat zijn uw behoeften en doelstellingen?

Het doel van dit evenement was de lancering van het nieuwe Co-operatieve merk en om 8000 collega's te helpen begrijpen wat de rol is die ze spelen in het tot leven brengen van het merk. Het evenement was gericht op ervaringsgericht leren en de activiteit moest de kernboodschappen bij elkaar brengen tijdens een activiteit waarbij teamwork, samenwerking en netwerkvorming ook aandacht zouden krijgen. Deze activiteit werd succesvol afgestemd om te passen in een breder betrokkenheidsmodel van werknemers.

Voor wie was het evenement bedoeld?

Voor alle 8000 collega's uit alle delen van het bedrijf, van het senior team tot aan het frontoffice personeel.

Wat waren de redenen om te kiezen voor The Big Picture?

Teamwork, netwerken en het visualiseren van de kernthema's van de dag. De activiteit combineerde al onze wensen en paste goed binnen een thema- activiteit met een hoog energie niveau.

We moesten ervoor zorgen dat de voor het evenement gebruikte materialen ofwel organisch of fair-trade of allebei zouden zijn. Dit betekende het gebruik van biologisch afbreekbare verf, potten, T-Shirts van organisch katoen die elke deelnemer tijdens het evenement zou dragen, herbruikbare tafelkleden, lak die in recyclebare flesjes werd aangeboden en recyclebare vuilniszakken en kleding.

Hoe reageerden de deelnemers - wisten ze de uitdaging te omarmen?

Ja, ze deden het allemaal, zelfs de sceptici onder hen! Sommige twijfelden in eerste instantie over de activiteit die zij beschouwden als simpelweg schilderen met getallen. Maar eenmaal ondergedompeld in de activiteit vonden de deelnemers dat juist deze activiteit het evenement tot leven bracht. Ze gaven ons uitstekende feedback.

Hoe beoordeelt u uw Rendement op Investering? Wat was het resultaat van de dag en de komende weken die volgden?

Het resultaat op de dag zelf was altijd zeer positief met uitstekende feedback zowel mondeling als schriftelijk. Het is in dit stadium moeilijk te meten wat het rendement op investering (ROI) van de gebeurtenis is omdat het nog niet is afgerond, maar ik zou zeggen dat de activiteit de investering waard is.

We zijn erg blij met de steun van zowel onze eerste contacten en het Catalyst operations team die het evenement echt van de grond kregen. Adam en Vi lijken wel onderdeel van ons team uit te maken en ze hebben hard gewerkt om ervoor te zorgen dat elk evenement net zo energiek en leuk verliep als het vorige.
Veel dank van ons allemaal…

- Testimonial en algemene opmerkingen van Co-op

Alle Klantverhalen